פסיכולוגיה אינדיבידואלית
בבית הספר

אלפרד אדלר

- ה מ ש ך -



הקדמה

עבודה זו היא ניסיון ראשון להכניס את הפסיכולוגיה האינדיבידואלית לבית הספר ולסייע לו בעיצוב דמותו עד היותו בית-חינוך. הספר מכיל הרצאות שהרציתי לפני מורים במכון הפדגוגי בעיר וינה, בשנת 1928. עיסוקי היה: ילדים קשי חינוך בבית הספר.

בראיה ראשונה יבחין הקורא שהתכוונתי לפעולת גומלין בין הפסיכיאטר, המורה והמשפחה. חיבור זה יקנה מושג מה על שאיפתי ושאיפת חברי זה שנים רבות בתחנות הייעוץ: לשקוד על תקנתם של הילדים, המורים והמשפחה. יתכן שדרך זו תראה ארוכה מאוד בעיני מורים חסרי ניסיון.

אנו, אנשי הפסיכולוגיה האינדיבידואלית, המורים וההורים אשר נתנו ידם לנו, וכן הפדגוגים הנבונים שבכל הארצות, דעתנו הייתה אחרת בנידון זה. אם עבודתנו תצעד קדימה גם להבא כאשר עד עתה, אם יעלה בידנו גם בעתיד לרכוש לנו את אמון המורים ויחזק את ביטחונם בנו, כי אז ייבנה הארגון של מפעל החינוך על יסודות איתנים יותר, ועתיד הוא להשתלב במפעלם של כל הדורשים טוב לעמם ושוקדים על טובתו.

וינה, 31 אוגוסט 1929.