מאמרי אמונת עתיך - עלון מס' 4

לתוכן הגיליון

אייר- סיון תשנ"ה

 

מן העתונות

"ואף על פי כן ולמרות הכל"

 

פיגוע תופת בכפר דרום

מכונית התופת הגיחה מהפרדס ונצמדה לאוטובוס

 

אוטובוס מספר 036 של אגד עשה אתמול את דרכו מהתחנה המרכזית באשקלון לגוש קטיף. עשרות חיילים שחזרו מחופשת השבת נימנמו באותה שעה במושביהם. המחבל - מתאבד שהכיר היטב את מסלול הנסיעה ולוח הזמנים, הסתתר במכוניתו שהכילה עשרות ק"ג חומר נפץ בפרדס סמוך לכביש. משהבחין באוטובוס המתקרב, החל בנסיעה, נצמד לצידו הימני ואז ארע הפיצוץ הקטלני. התוצאה - 6 הרוגים ועשרות פצועים.

אוטובוס אגד בקו 036, שיצא אתמול ב-11:00 לפני הצהריים מהתחנה המרכזית באשקלון, היה מלא בעשרות חיילים וחיילות. הם היו בדרך לבסיסיהם ברצועת עזה, אחרי חופשת סוף השבוע. בין החיילים ישבו גם כמה מתושבי גוש קטיף בדרכם הביתה.

כשהגיע האוטובוס למחסום כיסופים הצטרפו למסלול הנסיעה שני ג'יפים מלווים, אחד מלפנים ואחד מאחור. בכל יום מלווים הסיורים האלה כל אוטובוס ישראלי שנוסע לגוש קטיף ולישוב כפר דרום, בלב רצועת עזה.

ריאד אל קודרה, בן 29, המתגורר סמוך לכפר דרום, עיבד באותה עת את חלקת האדמה שלו. הוא הבחין במכונית טרנספורטר כחולה שהגיעה מכיוון חאן-יונס, ירדה מהכביש הראשי לשביל צדדי. "ברכב הזה היו ארגזים עמוסים בעשבים. הרכב פנה לשביל הצדדי, עשה סיבוב פרסה ועמד מול הכביש הראשי", הוא מספר.

זו היתה מכוניתו של המחבל המתאבד. חאלד חטיב, בן 22, איש הגי'האד האיסלאמי ממחנה הפליטים נוצירת, חנה בפרדס לצד הכביש, כקילומטר מכפר דרום. הוא ידע בדיוק מתי יגיע האוטובוס הישראלי לציר זה. הוא המתין. במכוניתו הוסתרו עשרות ק"ג של חומרי נפץ ועוד כמה מטעני חבלה בודדים. 

סמוך לשעה 12:00 הגיע השיירה הישראלית לצומת ופנתה צפונה, לעבר כפר דרום. המחבל הבחין באוטובוס המתקרב לעברו. הוא החל לנסוע על שביל העפר, מצמצם את המרחק אל השיירה הישראלית. ג'יפ הליווי שבראש השיירה חלף על פני מכונית התופת ואז עלה המחבל על הכביש. "כשהגיע האוטובוס, הטרנספורטר החל לנסוע מהר", מספר ריאד אל­קודרה, "כשהוא הגיע ליד האוטובוס, הוא סטה והתנגש בו. שמענו פיצוץ וכל האיזור הזדעזע. ראיתי חתיכות של המכונית שהתפוצצה כשהן עפות באויר למרחק גדול. ראיתי רגל של המחבל שהתעופפה באויר, הייתי המום, ברחתי...".

אט אט החלו לזרום אל זירת הפיגוע כוחות הצלה נוספים וכוחות צבא. המוקד של המועצה האיזורית גוש קטיף הורה לצוותים הרפואיים האזרחיים לצאת מיד למקום. שלושה אמבולנסים מגוש קטיף היו הראשונים שהגיעו. אלה בצד אלה, רכנו חובשים אזרחיים וצבאיים, טיפלו בפצועים הרבים. אחרי 20 דקות כבר הגיעו לשטח כוחות רפואה מתוגברים מבתי החולים שברחבי הדרום. נחתו גם מסוקים של חיל האויר. בתוך זמן קצר הוקם בפרדס סמוך בית חולים שדה.

ד"ר סודי נמיר מהיישוב נוה דקלים היה מהרופאים הראשונים שהגיעו למקום הפיגוע. הוא עבר מפצוע לפצוע. על הפיגוע שמע כשהיה ביישובו, ויצא מיד לשטח. במכוניתו יש ציוד רפואי מוכן למקרים של פיגועים. דרך של שיגרה. זו לא הפעם הראשונה שד"ר נמיר מגיע ראשון לפיגועים ברצועת עזה. הפיגוע אתמול היה הקשה מכולם.

מתוך" מעריב" י' ניסן תשנ"ה.

 

 

   ברגע האחרון...

תגובות שהגיעו למועצה, על פיגועי התופת

 

* חושבים, אוהבים ומחזקים את ידיכם.    

שלכם - תושבי נוה צוף.

 

* עומדים איתכם, בשעה זו ולאורך כל הדרך, מתוך תקוה ואמונה שאכן יקבל רבש"ע את תפילתנו. חזקו ואמצו - בעד ארצנו הקדושה.

כל בית מצפה יריחו.

 

* תחזקנה ידיכם, רוב עם ישראל אתכם, וכל קרית ארבע מחזקת ידיכם. עמידתכם האיתנה נותנת כח לכולנו להמשיך.              

              בית קרית-ארבע.

 

* מזדהים אתכם בשעות קשות אלו ומלווים אתכם לאורך כל הדרך. "נוצר תאנה הוא יאכל פריה" - יה"ר שתזכו לקטוף גם את פירותכם.         

   בית כפר מחולה.

 

* מעריכים עמידתכם האיתנה והמסורה המגינה עלינו ומחזקת את ישיבתנו בארץ אבותינו. "ה' עמך גבור החיל".             

  הרב שמואל לנזה, ראש מועצת עמנואל.

 

* אתכם בימים קשים אלו, חזקו ואמצו!

תושבי מטה בנימין.

 

* אתכם בשעה קשה זו, העזרת ה' נעשה ונצליח. חושבים עליכם ומחזקים את ידיכם.                       בית אבני חפץ.

 

* אתכם בבנין ובקרב, כירושלים הנצורה, כגוש עציון בתש"ח. בדרכים ובשדות, בדמינו נקום ונחיה, בניסן ניגאל באור ה', עם כל ישראל. חזקו ואמצו!

הרב יואל בן-נון.

 

* בימים קשים אלה כולנו מחזקים את ידיכם אתכם לאורך כל הדרך.                            עופר - נטפים, חצרים.

 

מתוך "בגוש אחד" - עלון יישובי חבל עזה.