אתר דעת חברי המערכת צור קשר
אגדות חז"ל
אמנות
ביקורת סיפורים
ביקורת ספרים
ביקורת שירים
דבר המערכת
הוראת ספרות
הם עוד כאן
התקבל במערכת
חסידות
ימי עיון והשתלמויות
לא נס ליחם
מחקרים
מילה במילה
מכתבים למערכת
מלב אל לב
מסות
מעלין בקודש
סופרים
סיפורים
פיוט
צילום
שיח בן דורי
שירה
תולדות ישראל
תרגומים
לדף ראשי לתוכן הגיליון

העיירה היהודית - תערוכת פסלים

יונה ויטל-רבינוביץ

גיליון מס' 12 - כסליו תשס"ח * 11/07

יונה ויטל-רבינוביץ אומנית תושבת רמת-גן ילידת הארץ בת להורים ממזרח אירופה. לימדה 25 שנים ספרות לשון ותנ"ך, בארץ ובארה"ב.

קורות חייה כפי שמסרה למערכת מעמקים
למדתי עיצוב פנים במכללת "אורט", ציור, פיסול אצל הפסל והאומן אלכסנדר צ'רקוב. חברה באיגוד הציירים והפסלים גבעתיים-רמת גן. השתתפתי במספר תערוכות יחיד וקבוצתיות וזכיתי להערכה.

הנושאים
אני מתמחה בנושאים המבטאים את החיים היהודיים לפני השואה בעיירה היהודית – ה"שטעטל". ביסוד יצירותי מונח הרצון לשמר, לכבד ולזכור את ערכי היהדות בכל תחומי החיים בקהילות צ'יזב, פולין וקיראי הלמץ בסלובקיה, מקום הולדת הורי. אני בוחרת את נושאי עבודתי מתוך עולמי, ומקורותיי הם שלל הדמויות, המקצועות, התלבושות המסורתיות, המנהגים והאירועים בחיי היהודים בגולה.

סגנון
סגנון העבודה הוא פיגורטיבי ריאליסטי. בפסלים מתרחשת עלילה ותנועה הדמויות אותנטיות. כל פסל מציג סיפור. הפסלים מפוסלים בחימר שרוף וצבוע ומיועדים ליציקות ברונזה.

תפיסת עולמי כאמן
כאומנית אני מרגישה צורך ליצור ולהוציא רעיונות מהכוח אל הפועל. בחרתי ליצור, מסיבות דתיות, פסלים פיגורטיביים ריאליסטיים של דמויות יהודיות. המטרה-שימור זיכרון העבר, כיבוד מחזור החיים היהודי והעולם היהודי שהיה. האומנות לגבי היא כלי חינוכי, חזותי ריאליסטי, המשרת את המטרה הזאת . האומנות נותנת אפשרות לפגוש תכנים ודמויות בלתי ידועים ותורמת לזכירת הגלות בכבוד ובגעגועים.

yonavital@gmail.com tel. 0506-528562

לכניסה לתערוכה לחץ כאן