לחץ כאן לתצוגת הדפסה

החבירו משכם לוחצים על מגידו

מחלות ורעב פשטו בעיר הנצורה למחצה גם שונם בסכנה

מגידו, 13 מכיר (סוכנות הידיעות הכנענית)

החבירו משכם לוחצים על מגידו

מחלות ומגפות עושות שמות בעיר זו, שאך זה לא כבר ישבה לבטח. היא משמשת כאחד ממבצרי-המפתח המצריים בכנען ולפיכך נתונה ללחץ מתמיד, צבאי וכלכלי, מצד הכוחות האנטי-מצריים שבדרום.

 

כוחות אלה, המורכבים במיוחד משכירים מבני החבירו, והפועלים בהדרכתו האישית של לביה שליט שכם, עוקבים אחרי העיר בעין פקוחה ומכבידים ביותר על אנשי מגידו להשיג מזון לעצמם מחוץ לחומות העיר. שכם היא, כידוע, נקודת המרכז והצומת של הפעילות המכוונת נגד מצרים.

 

אתמול עשו כמה מאנשי מגידו ניסיון נוסף לאסוף מזון עבור העיר הרעבה: אולם כמו בעבר, כן גם הפעם, נכשל הניסיון. הם הותקפו, בתחומי הראייה מחומות מגידו, בעת שקטפו פירות, ונמלטו חזרה אל תוך העיר. שני אנשים נהרגו. רק כמות קטנה מן הפרי היקר הובאה לתוך מגידו.

 

גם גז הצאן נתקל בקשיים שאין להתגבר עליהם, בשל נוכחותם של בני החבירו.

 

המלך קורא לעזרת מצרים

מצב זה של מצור-למחצה כבר נותן את אותותיו הכבדים בקרב תושבי העיר, הסובלים קשות מחוסר מזון וממחלות. המצב כבר גרם למותם של מאות אנשים, ומספר הנפטרים גדל מיום ליום.

 

המלך בירידיה פנה למצרים בקריאה דחופה שתחיש מאה אנשי-צבא כדי "לשמור על העיר, פן תיפול בידי לביה שכן אין כל כוונה אחרת בלב לביה: הוא מבקש להחריב את מגידו". בירידיה טוען כי מורדים מתחצפים והולכים בשיעור שלא היה דוגמתו מאז נודע להם, לפני כחודש ימים, כי מצרים דחתה את בקשתו האחרונה של המלך לשלוח למגידו קשתים מצריים.

 

משונם הסמוכה מגיעות ידיעות כי פשיטות המורדים נערכות עתה כמעט מדי יום ביומו. משקיפים ניטראליים סבורים, כי עיר זו תיפול בידי המורדים בעתיד הקרוב.

 

ניצחון מקומי למצרים

יפו, 15 מכיר (סוכנות הידיעות הפרעונית). בלו-ארסאג, מושל אזור-החוף אשר מצפון ליפו, הודיע היום שעלה בידו לשחרר מידי המורדים את העיר גיטיפאדאלה. זוהי אפוא הפעם השניה במשך שלושה שבועות שהעיר הזאת עוברת מיד ליד. בסוף החודש האחרון נלכדה העיר בידי כוחות החבירו בפקודו של לביה מלך שכם.

 

קריה נאמנה

הנציב המצרי באזור מגידו קובע בדו"ח הדו-שבועי שלו אל המלך אחנאתון, כי מגדו היא העיר היחידה בכל האזור שעודנה מעלה מס עובד כסדרו ושולחת עובדים למפעלי-הבנייה המצריים בשונם, בהתאם למכסה המוטלת עליה.