חפש ערך
  אתר דעת ועדת היגוי צור קשר
כל הערכים
ערכים שהוכנסו לאחרונה
אישים
ארץ ישראל
בית מקדש
היסטוריה
הלכה
חינוך
חסידות
לשון עברית
מוסר
מועדים
מושגים
מנהגים
משנה, תלמוד ומדרש
משפחה
משפט עברי
ספרות
פילוסופיה וקבלה
ציונות
רפואה
שואה
תולדות ישראל
תנ"ך ופרשנות
תפילה
לדף ראשי

אבחון דינאמי

האבחון והטיפול הדינאמי מבוסס על תיאוריות דינאמיות (ויגוצקי, פוירשטיין).

מבנה האבחון מבוסס על אבחון הערכת יכולת הלמידה L.P.A.D Learning Potential Assessment Device
האבחון בנוי משלושה שלבים:

השלב הראשון הוא Pre-test - באמצעותו משורטט פרופיל עכשווי של לומד, תוך זיהוי הקשיים, היכולות, החסכים שלו.

בהמשך מתערב המאבחן ומתווך לנבחן מתוך מטרה לתקוף את הקשיים וליצור דגם של למידה.
בשלב זה נעשה שימוש בקריטריונים של הלמידה המתווכת בעוצמות שונות על פי צרכי הנבחן.

לאחר מכן נערך שלב של בדיקה מחודשת שלאחר ההתערבות Post - test, המאפשרת הערכת מידת השינוי.
שלב זה מאפשר הצבת מטרות בפני התלמיד והגורמים הטיפוליים, הערכת דרכי התיווך - ומידת יעילותן.

מבנה זה של אבחון מאפשר זיהוי מטרה מוגדרת, הגדרת נקודת מוצא ברורה ודרכי עבודה יעילות המתאימות לתלמיד, כפי שזוהו במהלך התיווך. ניתן להגדיר את הפעילות על ציר הזמן על פי עוצמת השינוי שחל במהלך האבחון, כמו כן מבנה זה מאפשר לגייס את התלמיד ואת הגורמים הטיפוליים לתהליך על ידי שיקוף השינוי שחל במהלך האבחון בתפקוד ובתוצרים.