מאמרי אמונת עתיך - גיליון מס' 5

לתוכן הגיליון

תמוז - אב תשנ"ה

 

ואף על פי כן ולמרות הכל

 

בס"ד, מוצש"ק "בהעלותך", י"ב סיון התשנ"ה.

לתושבי כפר-דרום היקרים,

ברכה ואור!

 

    נרגש מהמפגש בסעודה השלישית שנערכה לכבודנו, מהאוירה, מהיחס שלכם, מהיחס של הילדים, מהשולחנות הערוכים בכל-טוב  - לא מצאתי מילים מתאימות, מעבר לתודה פשוטה, להודות ולהלל ולשבח על כל פועלכם ומעשיכם למען החיילים.

זה החל ב"בוקר טוב", "ערב טוב", "מה שלומכם?", "צריכים משהו מנווה דקלים?" והחיוך התמידי על השפתיים לשומר הש.ג. דרך הקרטיבים, העוגות והקפה לעמדות, דרך מכונות הכביסה, האבטיח וכלה בשיא: הזמנות לסעודה בשבתות וחגים.

זו היתה חוויה מרגשת כל פעם מחדש, פשוט נהדר.

    חוויה נוספת, אליה נתגעגע, היתה השמירה על גן הילדים. חומד של ילדים שכמהים ממש לבואו של חייל עליו אפשר להתרפק ולספר לו את החוויות החדשות מהבוקר. ילדים מלאי אהבה לחיים, בעלי חינוך טוב שהעיד נאמנה על הוריהם: אוסף מיוחד במינו של אנשים חמים ולבביים שנתנו לנו הרגשה נעימה של בית.

לידיעתכם בבנין שלי בחיפה, ויש כמוהו לפחות עשרה בשכונה, גרים בסביבות מאה ועשרים משפחות שרחוקים עד מאוד מאיכות האנשים בה נפגשנו כאן.

    לא נשכח את פועלכם ועזרתכם בזמן הפיגוע הרצחני, את מהירות תגובתכם, את כמות רכבי הפינוי, את כמויות המים שהבאתם בכל כלי אפשרי...

    לא נשכח איך התאבלתם גם אתם כשנודע על מותם של החיילים ומאיר שנוולד ז"ל הי"ד בינהם. במפגשים שנערכו בישיבה אצל הוריו ובפלוגה התגלה לפני מאיר חדש שלא הכרתי. ידיעתי שמדובר בבחור מבריק בעל קליטה מדהימה וזכרון מעולה. לא ידעתי שמדובר בבחור רגיש שהצליח להעלות את מחשבותיו וריגשותיו על הכתב, מדובר באוסף שלם של שירים, במכתבים, במאמרים ובצורת סיכום מיוחדת, מדובר בגישה אל החיים.

    צר לי שלא הספקתי להכיר צד זה של מאיר. מההכרות הקצרה שלי איתו אני רואה אותו אומר: "היה שווה הכל למען כפר-דרום".

    הקירבה אל צורת החיים שלכם וההרגשה שלנו כשותפים היוותה ומהווה עבורנו תמריץ וכח חדש בהמשך שליחותנו למען העם והארץ.

            אנו מברכים אתכם בהמשך שליחותכם שתיזכו לגדול ולפרוח ולגדל עוד הרבה ילדים.

            על כל אלה, ועל עוד הרבה, תודה מקרב לב.

 

בשם חיילי מחלקה 2, פלוגת מרץ 94, גדוד שקד, גבעתי.

בכבוד ובהערכה,

שלכם

אלטמן דן