ילקוט שמעוני, ישעיהו              פרק נב
	
המשך סימן תעה
התנערי מעפר -
(כתבו ברמז תכ"ט).
חנם נמכרתם -
(כתוב בירמיה ברמז ר"ע וביחזקאל ברמסז שס"ח): 
ועתה מה לי פה נאם ה' כי לקח עמי חנם -
(כתוב ברמז תכ"ה): 
מה נאוו על ההרים רגלי מבשר -
הרואה הר בחלום ישכים ויאמר: 
מה נאוו על ההרים - קודם שיקדמנו פסוק אחר:  
על ההרים אשא בכי ונהי. 
בשעה שהקב"ה גואל את ישראל שלושה ימים קודם שיבא משיח, בא אליהו ועומד על הרי ישראל ובוכה ומספיד עליהם, ואומר להם: הרי א"י, עד מתי אתם עומדים בארץ ציה ושממה וקולו נשמע מסוף העולם ועד סופו, ואחר כך א"ל: בא שלום לעולם, בא שלום לעולם, שנאמר: 
מה נאוו על ההרים רגלי מבשר משמיע שלום. 
כיון ששמעו רשעים הם שמחים ואמרים זה לזה: בא שלום לנו. 
ביום שני בא ועומד על הרי ישראל, ואומר: באה טובה לעולם, באה טובה לעולם, שנאמר: 
מבשר טוב. 
ביום שלישי בא ועומד על הרי ישראל, ואומר: באת ישועה לעולם, באת ישועה לעולם, שנאמר: 
משמיע ישועה.
וכיון שהוא רואה את הרשעים שהם אומרים כך:
 אומר לציון מלך אלהיך. 
קול צופיך נשאו קול יחדו ירננו -
א"ר חייא בר אבא א"ר יוחנן:
 
מכאן לתחיית המתים מן התורה, 
רננו לא נאמר אלא
 ירננו. 
וא"ר חייא בר אבא א"ר יוחנן: 
עתידים כל הנביאים כולם לומר שירה בקול אחד, שנאמר: 
קול צופיך נשאו קול יחדו ירננו.
 כי עין בעין יראו -
(כתוב ברמז תכ"ה). 
חשף ה' את זרוע קדשו -
(כתוב ברמז ל"ג): 
סימן תעו
כי לא בחפזון תצאו -
לפי שנאמר בגאולת מצרים:
 ואכלתם אותו בחפזון זה (יט) חפזון מצרים. 
ר' יהושע בן קרחה אומר: 
זה חפזון ישראל. 
אבא חנן משום ר"א אומר: 
זה חפזון שכינה, ואע"פ שאין ראיה לדבר זכר לדבר, שנאמר: 
קול דודי הנה זה בא מדלג על ההרים. 
יכול אף לעתיד לבוא כן יהיה בחפזון? 
ת"ל: 
כי לא בחפזון תצאו. 
הנה ישכיל עבדי -
זה מלך המשיח. 
ירום ונשא וגבה מאד -
ירום - מן אברהם, שכתוב בו: 
הרמותי ידי אל ה'. 
ונשא - ממשה, שכתוב בו: 
כי תאמר אלי שאהו בחיקך. 
וגבה - ממלאכי השרת, שנאמר בהם: 
וגביהם וגובה להם. 
וכן הוא אומר: 
מי אתה הר הגדול וגו' - שהוא גדול מן האבות: