ילקוט שמעוני, ישעיהו              פרק סד
	
המשך סימן תקח
כקדוח אש המסים -
רבי ברכיה ורבי אבינא בשם רבי אבא בר כהנא:
 
בא מעשה בראשית ללמד על מתן תורה ונמצאת למד הימנה. 
כקדוח אש המסים -
המסיו אימתי חצה אש בין העליונים ובין התחתונים לא במתן תורה?! 
כך היא בברייתו של עולם.
דבר אחר:
כקדוח אש המסים -
דור המבול שהיו חומסים נדונו באש, דכתיב: 
כי מלאה הארץ חמס.
וכתיב: 
אם לא נכחד קימנו ויתרם אכלה אש. 
עין לא ראתה אלוהים זולתך -
א"ר חייא בר אבא אר"י:
 
כל הנביאים כולם לא נתנבאו אלא למשיא בתו לת"ח ולעושה פרקמטיא לת"ח ולמהנה ת"ח מנכסיו, אבל ת"ח עצמו - 
עין לא ראתה וגו'.
ואמר ר' חייא בר אבא א"ר יוחנן: 
כל הנביאים כלן לא נתנבאו אלא לימות המשיח, אבל לעוה"ב -
 עין לא ראתה וגו'.
 
ופליגא דשמואל דאמר שמואל: 
אין בין העוה"ז לימות המשיח אלא שעבוד מלכיות בלבד, שנאמר: 
כי לא יחדל אביון מקרב הארץ. 
א"ר חייא בר אבא א"ר יוחנן :
כל הנביאים כולם לא נתנבאו אלא לבעלי תשובה (כתוב למעלה ברמז ת"צ). 
אמר רבי אחא: 
כל הברכות והטובות והנחמות שראו הנביאים לא לחנם הרשם הקב"ה לפרסמן, אלא כדי שייגעו ישראל בתורה ויקבלו שכר.
שמא תאמר כולו ראו? 
ת"ל:
 עין לא ראתה אלוהים זולתך - ואי אפשר לומר שלא ראו אלא מקצת, דכתיב: 
כי לא יעשה ה' אלוהים דבר וגו'.
וכיצד ראו? 
רבי ברכיה אמר: 
כמין סדקא דחבית. 
ר' חייא אמר: 
כסידקו של פתח. 
ורבי אמר: 
סעודה ראו ומתן שכר לא ראו. 
ר' יוסי אמר: 
לא סעודה ולא מתן שכר ראו. 
מאי עין לא ראתה? 
א"ר יהושע בן לוי: 
זה יין המשומר בענביו מששת ימי בראשית.
ר' שמואל בר נחמני: 
זה עדן שלא שלטה בו עין בריה. 
אי הכי אדם היכן היה? 
בגן. 
שמא תאמר גן זה עדן? 
ת"ל: 
ונהר יוצא מעדן להשקות את הגן - גן לחוד ועדן לחוד. 
וכבגד עדים -
(כתוב ברמז תצ"ח):