ילקוט שמעוני, יחזקאל              פרק כט
	
המשך סימן שסז
יען (אשר) אמר יאור לי -
(כתוב ברמז רל"ט).
ונתתי את ארץ מצרים שממה בתוך ארצות נשמות -
כתיב: 
שבע פרות הטובות.
ר' יהודה ור' נחמיה ורבנן, 
ר' יהודה אומר: 
י"ד שנה שכן פרעה רואה.
ר' נחמיה אומר: 
כ"ח שנה שכן פרעה רואה ואומר ליוסף.
ורבנן אמרין:
מ"ב שנה, שכן פרעה רואה ואומר ליוסף, ויוסף חוזר ואומר לפרעה.
 
א"ר יוסי בר חנינא: 
שתי שנים היה רעב, כיון שירד יעקב למצרים כלה הרעב. 
ואימתי חזר? 
בימי יחזקאל, הה"ד:
 ונתתי את ארץ מצרים שממה בתוך ארצות נשמות.
סימן  שסח
מן הממלכות תהיה שפלה ולא תתנשא עוד על הגוים -
וכן הוא אומר:
 יחדיו ישכבו בל יקומו דועכו כפשתה כבו. 
ללמדך, שלא הייתה מלכות ירודה ממצרים, אלא שנטלה שררה לשעה בשביל כבודן של ישראל. 
כשהוא מושל את הממלכות אינו מושלם אלא בארזים, שנאמר:
 הנה אשור ארז בלבנון. ואומר
: ואנכי השמדתי את האמורי מפניכם אשר כגובה ארזים גבהו. 
ואומר: 
אילנא די חזית די רבה ותקיף.
וכשהוא מושל את המצריים, אינו מושלן אלא בקש, שנאמר: 
יאכלמו כקש. 
וכשהוא מושל את המלכיות, אינו מושלן אלא בכסף וזהב, שנאמר:
 הא צלמא רישיה דדהבא חדוהי ודרעוהי דכסף. 
וכשהוא מושל את המצריים, אינו מושלם אלא בעופרת, שנאמר: 
צללו כעופרת. 
כשהוא מושל את המלכיות, אינו מושלן אלא בחיות, שנאמר:
 וארבע חיוון רברבן. 
וכשהוא מושל את המצריים, אינו מושלם אלא בשועלים, שנאמר:
 אחזו לנו שועלים. 
שאל אנטונינוס את רבי:
 
אני מבקש לילך לאלכסנדריא, שמא יעמוד עלי מלך וינצחני?
א"ל: איני יודע, מכל מקום כתוב לנו, שאין ארץ מצרים יכולה להעמיד לא מלך ולא מושל ולא שר, שנאמר:
 מן הממלכות תהיה שפלה. 
סימן  שסט
ולא יהיה עוד לישראל למבטח מזכיר עון -
רבי יעקב בר זבדי בשם ר' אבהו:
 
כתיב: 
שרפים עומדים וגו' בשתים יכסה פניו - שלא להביט בשכינה. 
ושתים יכסה רגליו - שלא יראו פני השכינה.
וכתיב:
 וכף רגליהם ככף רגל עגל. 
ראה מה כתיב? 
וארבעה פנים לאחד וארבע כנפים - בשביל כפרתם של ישראל הוסיף להם עוד שתים. 
אמר הקב"ה: יתכסו רגליהם שהם דומות לעגל. 
תמן תנינן: 
כל השופרות כשרים חוץ משל פרה.
תמן תנינן: 
והרגת את האשה ואת הבהמה. 
אם אשה חטאה, בהמה מה חטאה? 
אלא שלא תהא בהמה עוברת בשוק, ואומר: זו היא שנהרג פלוני על ידה.
ומפני מה אמרו אין סוטה שותה בכוס של חברתה? 
שלא יהיו הבריות אומרים: בכוס זה שתתה אשה פלונית ומתה. 
וכן הוא אומר: 
שור או כשב או עז כי יולד.
שור נולד ואין עגל נולד? 
אלא שלא להזכיר עון.