ראב"ע תהלים פרק עז
[עז, א]
למנצח על ידותון -
על נועם פיוט תחלתו ידותון.
[עז, ב]
קולי -
פעמים, כי זה פעם אחר פעם. 
יש אומרים:  
והאזין – 
היה ראוי להיות והאזין כמו לא האמין פועל עבר. 
ורבי משה אמר:
שהוא לשון ציווי. 
ולפי דעתי: שהוא שם הפועל.
[עז, ג]
ביום -
חכם גדול חבר ספר נכבד, רק יש בו טעיות שאמר: כי ידי מקום עיני וזה לא יתכן לדבר איש דעת כדבר הזה, אפילו בשיחת חולין ואף כי בספרי הקדש. 
ויש אומרים:  
כי ידי חזקתי וכוחי כאילו נמס עד שיגר דרך משל, כמו: 
וימסו אסוריו, או יהיה חסר בי"ת כאילו הוא בידי בעבור מכתי ונגעי. 
לילה נגרה -
צעקתי, כי למעלה כתוב: 
ואצעקה והנה יש שם צעקה ואם לא היתה כתובה כדרך 
וברך ברכה ולא אשיבנה ורבים ככה והוא דרך משל, כמו: 
ויתכו כמים שאגותי, או פירוש ידי מקומי כמו 
ויד תהיה לך. 
והטעם: שיגר מקומו בעבור דמעותיו, על כן אחריו 
מאנה להנחם נפשי, כדרך: 
ודמעתה על לחייה אין לה מנחם.
[עז, ד]
אזכרה, ואהמיה -
מלא והיו"ד תחת ה"א. 
ותתעטף -
כמו העטופים ברעב.
[עז, ה]
אחזת -
אמר רבי משה: 
כי שמורות תאר השם, כמו עצומות, כי העפעפים שומרות העינים בהסגרם והטעם אחזת אותם עד שלא נסגרו עיני ולא ישנתי. 
נפעמתי -
כמו 
ותפעם רוחו, כל כך הוכיתי עד שלא יכלתי לדבר.
[עז, ו]
חשבתי -
מגזרת חשבון וחילוק דברים במחשבת הלב. 
עולמים -
שעברו כי הטעם כפול 
ועולמים כמו זמנים.
[עז, ז]
אזכרה -
רמז שהיה מנגן 
בלילה, או 
בלילה אזכרה, שהייתי מנגן בימים קדמונים לעבוד השם על דרך 
אעירה השחר. 
ויחפש רוחי -
הוא המחפש והוא דבק באשר אחריו והוא הלעולמים והפעול חסר והוא אותי.
[עז, ט]
האפס -
כמו: 
כי אפס כסף. 
אמר רבי משה: 
כי גמר אמר כמו אם גמרו ועברו נחמותיו. 
ולפי דעתי: כי 
גמר אמר - שגזר אומר שלעולם יזנחני.
[עז, י]
השכח חנות -
שם והשלם חנינות והטעם מגזרת
 חנון וחנון פעול למלת 
שכח. 
וכן 
רחמיו למלת 
קפץ.
[עז, יא]
ואומר -
אמר רבי משה: 
חלותי
 מגזרת אשר חלה ה' בה כמו ענותי ופירוש 
שנות מגזרת שנת עולם. 
וזה רחוק בעיני, כי איך תישן הימין שהיא הזרוע. 
ואחרים אומרים: 
כי 
שנות - כמו השתנות מגזרת שונות מכל עם. 
וטעם 
ימין עליון – 
שהימין הוא העושה המלחמה. 
והטעם כי חליתי בעבור ששנתה זרוע , בעבור שלא יראה כחה בגלותינו. 
ואחרים אומרים: 
כי 
חלותי מגזרת רבים יחלו פני נדיב כמו תפלתי, וזאת הגזרה מזה הטעם לא תמצא בכל המקרא, כי אם במלת פני. 
ולפי דעתי: כי זאת רמז למלת חשבתי כי כן הוא חשבתי מחשבה והיא חלתני והיא מחשבת 
שנות ימין עליון, כאשר הזכיר שנות עולמים:
[עז, יב]
אזכור, פלאך -
קשור עם מלת 
מקדם לא עם 
אזכרה.
[עז, יד]
אלהים -
כדרך 
נאדר בקדש, בעבור דרכיך שאנחנו רואים בשמים לעד, 
כי מי אל גדול ממך.
[עז, טו]
אתה -
הטעם תעשה פלאים נפלאים מעיני אדם, גם נראים וזה הוא 
הודעת בעמים עזך.
[עז, טז]
גאלת, עמך -
הוא הפעול כאילו כתוב: 
גאלת עמך בזרוע נטויה. 
וטעם להזכיר 
יוסף עם 
יעקב כי הוא החיה ישראל, ככתוב 
משם רועה אבן ישראל. 
והטעם: כי בזכות יעקב ויוסף פדית בניהם וכמוהו גם 
זרע יעקב ודוד עבדי אמאס, שהטעם מי שהוא מבני נדיבים והעד שאמר 
מקחת מזרעו מושלים והאומר כי יעקב תחת אהרן, לא דבר נכונה.
[עז, יז]
ראוך -
על דעת רבי משה: 
כי זה רמז לעת שהוליך השם את הים ברוח קדים עזה. 
ולפי דעתי: שהוא מדבר על עת: 
וישב הים לפנות בקר כי בים דרכך ידבר על עת בעבור ישראל כאשר פירשתי טעם: 
ובני ישראל הלכו ביבשה, לאומרו פעמים וכן מן השירה הוא פסוק: 
כי בא סוס פרעה:
[עז, יח]
זורמו -
בעבור אש וענן: 
חצציך -
הם הברקים וזה הוא 
בעמוד אש, כי עבות כמו 
בענן 
ומלת 
זורמו – 
על משקל 
כי גורשו ממצרים. 
ויש אומרים: 
מגזרת זרם, או לפי טעם הענין 
חצציך - כדמות אש הנופלת שימית ריחה.
[עז, יט]
קול -
אל תתמה בעבור שהזכיר בגלגל, כי בגלגל הם הרעמים, רק בעבור היותו באויר שהוא מתגלגל.
[עז, כ]
בים -
הראה השם דרך בים לעבור גאולים. 
וטעם
 ועקבותיך – 
בעבור שוב הים מיד לאיתנו.
[עז, כא]
נחית -
על דעת רבי משה: 
על עת עבור הים כדרך כבהמה בבקעה תרד. 
ויתכן על נחותם במדבר כמו 
נחית בחסדך ומשה ואהרן הם שהוציאו את העם ממצרים, ומשה לפני אהרן לגודל מעלת נבואתו.