ילקוט שמעוני, תהלים               פרק נג
	
למנצח על מחלת משכיל לדוד -
זה שאמר הכתוב: 
מצא אשה מצא טוב - אין סוף לאשה טובה ואין סוף לאשה רעה, שנאמר: 
ומוצא אני מר ממות את האשה. 
טובה היתה אביגיל לדוד מכל קרבנות שבעולם, אילו עשה מה שחשב לנבל לא היה מתכפר בכל קרבנות שבעולם והיא באתה ומלטתו, לכך נאמר
: למנצח על מחלת שמחלה לו כקרבנות, הוי: 
מצא אשה מצא טוב.
וכן הוא אומר: 
והאשה טובת מראה מאד. 
ודוד היה יפה עינים וטוב רואי.
אמר הקב"ה: תבא טובה ותהיה לטוב וילך הרע ברעתו, 
ויהי כעשרת הימים ויגוף ה' את נבל.
מי גרם לו? 
אמר ר' נתן: 
שהיתה ידו קצרה במצות. 
וכן הוא אומר: 
אל נא ישים אדוני את לבו אל איש הבליעל הזה.
מהו בליעל? 
עין רעה:
כלו סג יחדיו נאלחו -
(ברמז תס"ג). 
להלן אומר: 
הכל סר, הסר מן הדרך יכול לחזור בתשובה. 
כאן 
כלו סג נעשו סיגים. 
יחדו נאלחו -
ר' יונתן אמר:
 
נאלחים מבחוץ ונאלחים מבפנים. 
נאלחו -
נעשו אחים לאלהים אחרים.
אמר הקב"ה למלאכי השרת: צאו וראו מה עשו בני אדם בארץ!
א"ל: 
אין עושה טוב. 
אוכלי עמי אכלו לחם -
זה ישראל, שהיו מברכין להקב"ה על הלחם ועל מה שהם אוכלים, שנאמר: 
קדש ישראל לה'. 
אלהים לא קראו -
אמר רבי לוי:
 
אלו עבודת אלילים שהם אומרים שהטובה שהיא נאה אין הקב"ה קורא אותה. 
שם פחדו פחד -
(כי אלהים בדור צדיק). 
[
לא היה פחד]
 -
אמר רב נחמן בר יצחק: 
לעתיד לבא מתפחדין הצדיקים כשרואין את אחיתופל בגיהינום, אומרים: עשית לאותו צדיק כך לנו על אחת כמה וכמה, והקב"ה מראה את מעשיו ואחר כך הם שמחים עליו, לכך נאמר: (
שם פחדו) [
לא היה] פחד. 
אמר רבי יודן בשם רבי משום בר קפרא: 
לעתיד לבא אומר הקב"ה למלכיות, אני אמרתי ששיהיו ישראל מעלין אנונא למלכות, כשם שהגוים מעלין, אני אמרתי פחד אנונא ולא אמרתי פחד של גזרה.
להלן כתיב
: עצת עני תבישו וגו'.
אמר הקב"ה לעובדי אלילים: בניתם בתי עבודת אלילים שלכם וכיון שאמרתי לכם לבנות ירושלים אתם אומרים לי: 
עניה סוערה לא נוחמה הוי, 
עצת עני תבישו. 
וכן הוא אומר: 
הבישות כי אלהים מאסם. 
מי יתן מציון ישועות ישראל -
אמר הקב"ה לישראל: כשלקו הבנים לקו האבות עמהן, שנאמר: והיתה יד ה' בכם ובאבותיכם, ואף כשתתנחמו יתנחמו האבות עמכם, הדא הוא דכתיב: 
מי יתן מציון ישועות ישראל וגו' יגל יעקב ישמח ישראל: