רשי, ויקרא               פרק יב
	(ב) אשה כי תזריע - 
אמר ר' שמלאי: כשם שיצירתו של אדם אחר כל בהמה חיה ועוף במעשה בראשית, 
כך תורתו נתפרשה אחר תורת בהמה חיה ועוף:
כי תזריע - 
לרבות שאפילו ילדתו מחוי, שנמחה ונעשה כעין זרע, אמו טמאה לידה:
כימי נדת דותה תטמא - 
כסדר כל טומאה האמורה בנדה מטמאה בטומאת לידה, ואפילו נפתח הקבר בלא דם:
דותה - 
לשון דבר הזב מגופה. 
לשון אחר לשון מדוה וחולי, שאין אשה רואה דם שלא תחלה ראשה ואבריה כבדין עליה:
(ד) תשב - 
אין תשב אלא לשון עכבה, כמו (דברים א מו) ותשבו בקדש, וישב באלוני ממרא (בראשית יג יח):
בדמי טהרה - 
אף על פי שרואה דם טהורה. בדמי טהרה לא מפיק ה"א, והוא שם דבר, כמו טוהר. 
ימי טהרה מפיק ה"א, ימי טוהר שלה:
בכל קדש וגו' - 
לרבות את התרומה, לפי שזו טבולת יום ארוך, שטבלה לסוף שבעה ואין שמשה מעריב לטהרה עד שקיעת החמה של יום ארבעים, שלמחר תביא את כפרת טהרתה:
לא תגע - 
אזהרה לאוכל, כמו ששנויה ביבמות (עה א):
(ז) והקריבו - 
למדך שאין מעכבה לאכול בקדשים אלא אחד מהם. ואי זה הוא, זה חטאת, שנאמר וכפר עליה הכהן וטהרה, מי שהוא בא לכפר, בו הטהרה תלוויה:
וטהרה - 
מכלל שעד כאן קרויה טמאה:
(ח) אחד לעלה ואחד לחטאת - 
לא הקדימה הכתוב אלא למקראה, אבל הקרבת חטאת קודם לעולה. 
כך שנינו בזבחים בפרק כל התדיר (זבחים צ א).