רשי, ויקרא               פרק ח
	(ב) קח את אהרן - 
פרשה זו נאמרה שבעת ימים קודם הקמת המשכן, שאין מוקדם ומאוחר בתורה:
קח את אהרן - 
קחנו בדברים ומשכהו:
ואת פר החטאת וגו' - 
אלו האמורים בעניין צוואת המילואים בואתה תצווה, ועכשיו ביום ראשון למילואים חזר וזרזו בשעת מעשה:
(ג) הקהל אל פתח אהל מועד - 
זה אחד מן המקומות שהחזיק מועט את המרובה:
(ה) זה הדבר - 
דברים שתראו שאני עושה לפניכם ציוני הקב"ה לעשות, ואל תאמרו לכבודי ולכבוד אחי אני עושה. כל העניין הזה פירשתי בואתה תצווה:
(ח) את האורים - 
כתב של שם המפורש:
(ט) וישם על המצנפת - 
פתילי תכלת הקבועים בציץ נתן על המצנפת, נמצא הציץ תלוי במצנפת:
(יא) ויז ממנו על המזבח - 
לא ידעתי היכן נצטווה בהזאות הללו:
(יב) ויצק, וימשח - 
בתחילה יוצק על ראשו, ואחר כך נותן בין ריסי עיניו ומושך באצבעו מזה לזה:
(יג) ויחבש - 
לשון קשירה:
(טו) ויחטא את המזבח - 
חטאו וטהרו מזרות להיכנס לקדושה:
ויקדשהו - 
בעבודה זו:
לכפר עליו - 
מעתה כל הכפרות:
(טז) ואת יתרת הכבד - 
על הכבד (שמות כט יג) לבד הכבד, שהיה נוטל מעט מן הכבד עמה:
(כב) איל המילואים - 
איל השלמים, שמילואים לשון שלמים, שממלאים ומשלימים את הכוהנים בכהונתם.
(כו) וחלת לחם שמן - 
היא רבוכה, שהיה מרבה בה שמן כנגד החלות והרקיקין, כך מפורש במנחות (עח א):
(כח) ויקטר המזבחה - 
משה שמש כל שבעת ימי המילואים בחלוק לבן:
על העלה - 
אחר העולה. ולא מצינו שוק של שלמים קרב בכל מקום חוץ מזה:
(לד) ציווה ה' לעשת - 
כל שבעת הימים. 
ורבותינו ז"ל דרשו: 
לעשות - זה מעשה פרה. 
לכפר - 
זה מעשה יום הכיפורים, ול
למד שכהן גדול טעון פרישה קודם יום הכיפורים שבעת ימים, וכן הכהן השורף את הפרה:
(לה) ולא תמותו - 
הא אם לא תעשו כן, הרי אתם חייבים מיתה:
(לו) ויעש אהרן ובניו - 
להגיד שבחן שלא הטו ימין ושמאל.