ספרות עברית וכללית לבתי ספר דתייםחורף תשס"ה 9111 |
פרק ראשון - שירה (34 נקודות)
תשובה
תשובה
תשובה
תשובה
תשובה
פרק שני - נובלות של עגנון ומעשה חכמים (33 נקודות)
דרך הילוכה הביטה בעיניים טובות על כל מקום שעברנו ועלמה אפשר ללמוד מהקטע שקראת על האופי של תהילה! הבא מן היצירה שתי דוגמאות נוספות המלמדות על האופי של תהילה, והסבר אותן. (16 נקודות)
כל אדם שעבר עלינו. פתאום עמדה ואמרה, אמור אתה בני היאך
מניחים מקומות קדושים שכאלו ויהודים כשרים שכאלו!
תשובה
תשובה
תשובה
פרק שלישי - דרמה וקריאה מונחית (33 נקודות)
תשובה
"אֱנושׁ מָלֵא כְּלִמָּה ןעוון. / תַּן לִירָה וְנִגְמר אֶת הַחֶשְׁבּון!"לקראת סוף המחזה זיגמונט חוזר על דבריו בשינוי קל:
"אֱנושׁ מָלֵא כְּלִמָּה וְעָוון. / קַח לִירָה וְנִגְמר אֶת הַחֶשְׁבּון!"א. הסבר מה גרם לשינוי בדברי ויגמונט. (13 נקודות)
תשובה
את שומעת, לנה, היית יכולה להיות חופשית כבר שנתיים ולמעלה משנתיים, היית יכולה כבר לחיות בגן עדן זה עלי אדמות, שהם בנו בכל ארצות העולם אחרי המלחמה. היית יכולה לנוד עם שיירות פליטים, לחפש עבודה, להיאבק בשארית כוחותייך עם הרעב, עם רפש, עם כיעור... ותחת זאת היית שבויה כאן, בזבזת את מיטב שנות חייך על אדם זקן...א. על פי דברים אלה של זאברודסקי, כיצד אפשר להסביר את התנהגותו כלפי לנה? (11 נקודות)
תשובה
תשובה
תשובה
ת ש ו ב ו ת