לייעוץ, הכוונה ותמיכה טכנית: 072-2147200 בימים א'-ה' 9:00-21:00 וביום ו' 10:00-14:00
במידה ואין מענה מומלץ להשאיר הודעה עם שם ומספר טלפון ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
חינוך
אמון ושליטה - דפנה רוזנמוטרהקורס ילמד גישות לרכישת כישורי אסרטיביות ושליטה עצמית [קאוצ'ינג], תקשורת בין אישית: יכולת לפעול באופן חופשי ומקרב, יכולת להתווכח ולשכנע באופן חיובי, התמודדות עם מצוקות: שחיקה נפשית, חרדה, יאוש כעס. פיתוח ראיה חיובית.
פתרון קונפליטקים באמצעות גישור - דפנה רוזנמוטר מהו גישור? דרכים לניהול משא ומתן; קונפליקטים; עמדות, אינטרסים ואופציות; תהליך הגישור; התנהגויות; שאלון תומס קילמן; תיאוריית הצרכים; המגשר; גישור בבית הספר.
דיאלוגים ונאומים - דוד אלישיב [פתוח לרישום רק אקדמית - לא לגמול] פיתוח כישורי שיחה עם תלמידים ומבוגרים. צפייה בסרטים של דיאלוגים עם תלמידים וחברים למקצוע וניתוחם. סרטים על נאומים והרצאות קצרות.
ביבליותרפיה וטיפוח רגשי - גיטה ראוכברגרהקורס מכוון להקנות למורה אפיק תקשורת נוסף עם תלמידיו. הקורס עוסק בהבנת הביבליותרפיה והפיכתה לגישה שימושית לעבודה בכיתה.
מבוא לליקויי למידה והתנהגות - דפנה רוזנמוטר [פתוח לרישום רק אקדמית - לא לגמול] הקורס מתאר הפרעות למידה והתנהגות לסוגיהן: הפרעות בקשב, לקויי למידה התנהגותיים, היפראקטיביות, אימפולסיביות, קשיי לימוד בתחומי דעת מגוונים: קריאה, כתיבה וחשבון. טיפול כללי בבעיות פסיכופתולוגיות.
התמודדות עם אלימות בבית הספר ובחברה - אורית מרמורשטיין [פתוח לרישום רק אקדמית - לא לגמול] טיפול פסיכולוגי, חברתי וארגוני בבעיות אלימות בבית הספר. כבוד המורה ושיפור ההוראה. מקורה של התוקפנות ודרכי הופעתה. דרכי התמודדות בבית הספר. חילוקי דעות, מריבות ומאבקי כוח. גם מילים יכולות להרוג. גם האינטרנט יכול להרוג. אלימות כלפי ילדים.
לייעוץ, הכוונה ותמיכה טכנית: 072-2147200 בימים א'-ה' 9:00-21:00 וביום ו' 10:00-14:00
במידה ואין מענה מומלץ להשאיר הודעה עם שם ומספר טלפון ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
פסיכולוגיה
תיאוריות אישיות - גיטה ראוכברגר [אקדמי = 60 שעות = 2 ש"ש = 4 נ"ז ] [פתוח לרישום רק אקדמית - לא לגמול] הקורס עוסק בסקירה על התיאוריות הפסיכולוגיות העוסקות בהתפתחות האישיות, בקשיים העומדים בדרכה, ובשיטות הטיפול המגוונות, הנובעות מגישות פסיכולוגיות שונות.
התפתחות שפה ותקשורת - גיטה ראוכברגר (סגור לרישום) הקורס עוסק בשאלה כיצד רוכש הילד את שפת אמו. מוצגים בו מושגי יסוד, וגדרת ממדי השפה וההבחנה בין תקשורת, שפה ודיבור.
הקורס מתאר את תהליכי התפתחות השפה ורכישתה, הקשרים בין השפה לתחום הקוגניטיבי והחברתי. הסביבה והאמצעים המשפיעים לטובה על התפתחות שפתו של הילד. בקורס מפורטים מרכיבי השפה (תוכן, צורה, שימוש), ותחומי השפה הקשורים אליהם (סמנטיקה, פונולוגיה, מורפולוגיה, תחביר, פרגמאטיקה).
רציונאליות בחינוך ובהוראה - קבלת החלטות - ד"ר משה רז (סגור לרישום) הקורס יסייע בידי הלומד להבין את הכשלים שבחשיבתו הרציונלית כמורה וחשיבות השימוש בכלים נוספים מלבדה להשגת התוצאות הרצויות בכיתה.
פסיכולוגיה חיובית והעצמה אישית - גיטה ראוכברגרהכרת עקרונותיה של החשיבה החיובית: במה היא תורמת להתפתחות האישיות ולחיזוקה. דרכים לרכישת מיומנויות קוגניטיביות, התנהגותיות, רגשיות וחברתיות, על פי עקרונות הפסיכולוגיה החיובית. כיצד להתמודד עם לחץ, עם דימוי עצמי ירוד. כיצד לבנות עוצמה וחוסן נפשי.
פסיכולוגיה התפתחותית - גיטה ראוכברגר [אקדמי = 60 שעות = 2 ש"ש = 4 נ"ז ] [פתוח לרישום רק אקדמית - לא לגמול] תהליכי התפתחות מראשית החיים עד לבגרות, בתחום ההבנה, הרגש והקשרים החברתיים. מנגנוני ההתפתחות, וגישות המסבירות את התפתחות הילד.
פסיכופתולוגיה - גיטה ראוכברגר [אקדמי = 60 שעות = 2 ש"ש = 4 נ"ז ] [פתוח לרישום רק אקדמית - לא לגמול] חשיפה למושגים המבחינים בין נורמלי לפתולוגי.
הכרת מודלים שונים המסבירים התפתחות הפרעות נפשיות.
ידע בסיסי במגוון רחב של הפרעות.
הציור והנפש - זיהוי מצוקות באמצעות ציורים ועוד - ד"ר משה רז (סגור לרישום) הילד מצייר בקווים, כתמים וצבעים המשקפים את עולמו. הציור של הילד מאפשר להבין את עולמו הפנימי, את אופיו וצרכיו. נלמד להתייחס להיבטים השונים של הציור, ובעקבותיה ירכוש הלומד כלי רב עוצמה שיאפשר לו להציץ אל מסתרי ציורי הילדים, לגלות את אופיו ורחשי ליבו הנסתרים של ה"אמן" הצעיר. בעזרת ציורים אלו יוכל הלומד להבין את מצב רוחו ומצבו הנפשי של המצייר.
יחסי חברה והתפתחות האישיות: בין הורים לילדים - גיטה ראוכברגר [פתוח לרישום רק אקדמית - לא לגמול] קורס עוסק בסקירה על כישורים חברתיים והשפעתם על התפתחות האישיות, בקשיים העומדים בדרכה, ובשיטות הטיפול המגוונות, הנובעות מגישות פסיכולוגיות שונות.
פסיכופיזיולוגיה - גיטה ראוכברגר [אקדמי = 60 שעות = 2 ש"ש = 4 נ"ז ] [פתוח לרישום רק אקדמית - לא לגמול] הקורס נועד להקנות ללומדים את הבסיס הפיזיולוגי של תהליכים פסיכולוגיים שונים ויידע בסיסי בפיזיולוגיה של ההתנהגות, כלומר, להבין את חלקה של מערכת העצבים בקביעת ההתנהגות.
הקורס מתאר את היסודות הפיזיולוגיים של התנהגות בני אדם. ייסקרו בו מגוון נושאים, החל ממנגנונים תאיים וכלה בהפרעות מוח בבני אדם. תחילה, ייסקרו נושאי יסוד כגון: מבנה ותפקוד נוירונים, הולכה עצבית ושיטות בחקר המוח. בהמשך, נתמקד במערכות המוחיות המתווכות נטייה להתנהגות כמו: תחושה ותפיסה, הורמונים, למידה וזיכרון, שפה וקשב. עוד נסקור את הפעילות המוחית המתווכת בין פעילות פיזיולוגית סדירה ומצבי עוררות שונים. לבסוף, נדון בהפרעות בפעילות המוחית וביטוין ההתנהגותי.
הקורס יסייע לנושאים בתפקידי ניהול והנהגה, כמו מנהלי צוותים, מורים ומנהלים, דירקטורים וכדומה לשפוט שיפוט נכון את הבעיות שהם נתקלים בהם בהתנהלות בני אדם ובחיכוכים שביניהם.
פסיכולוגיה של גיל הנעורים - גיטה ראוכברגרגיל ההתבגרות הוא משמעותי מבחינת ההתפתחות הנפשית-הפסיכולוגית של הילד. בשנים אלו מתעצבת אישיותו, תפיסתו העצמית ויחסיו החברתיים. בקורס זה נדון ביחסי המתבגר עם סביבתו, בהתפתחותו הקוגניטיבית והרגשית, ובקשר שבין המתבגר לסביבתו.
לייעוץ, הכוונה ותמיכה טכנית: 072-2147200 בימים א'-ה' 9:00-21:00 וביום ו' 10:00-14:00
במידה ואין מענה מומלץ להשאיר הודעה עם שם ומספר טלפון ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
תנ"ך
סוגיות בספר בראשית - אורית מרמורשטיין (סגור לרישום) סוגיות בספר בראשית מנקודת מבט פרשנית מול פילוסופית. ספרותית מול מדרשית, היסטורית מול פרשנית. הכרת העושר והרבגוניות שבמקרא.
ספר שמואלהקורס עוסק בנושאים המרכזיים של ספר שמואל, תוך התעמקות בטקסט המקראי ודרכי הבנתו. הקורס כולל קריאה במאמרים מגוונים [הנמסרים ללומד במסגרת הקורס], והוא מעמיק בספר על יסוד פרשנות ומחקר.
לייעוץ, הכוונה ותמיכה טכנית: 072-2147200 בימים א'-ה' 9:00-21:00 וביום ו' 10:00-14:00
במידה ואין מענה מומלץ להשאיר הודעה עם שם ומספר טלפון ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
היסטוריה ואזרחות
המנדט הבריטי ומלחמת המחתרות-פרופ' יהודה לפידות - דוד אלישיב (סגור לרישום) שלושים השנים של שלטון המנדט הבריטי בארץ ישראל היו שנים רוויות אירועים. הקורס יכלול דיון בנושאים אלו: הספרים הלבנים השונים שהגבילו את העליה, מאבק היישוב נגד הגבלת העלייה ונגד הבריטים, המחתרות ומלחמתן זו בזו ובבריטים, תנועת המרי העברי שאיחדה את כל תנועות המחתרת למלחמה משותפת, תקופת מלחמת העולם השנייה, היחס לבריטים כלוחמים נגד הנאצים ובמקביל כמגבילי העלייה, העלייה הבלתי ליגאלית.