מאמרי אמונת עתיך - עלון מס' 2

לתוכן הגיליון

שבט תשנ"ה

 

(מתוך "בגוש אחד" - עיתון יישובי חבל עזה).

 

"ואף על פי כן ולמרות הכל"

 

    ראש הממשלה לתושבי נצרים:

    ההחלטה שלא לפנות יישובים בהסדר הביניים - שרירה וקיימת.

    "יאסר ערפאת חתם על הסכם, שבו נקבע ששום ישוב לא ייעקר במסגרת הסדר הביניים, ואני מתכוון לעמוד על כך" - כך אמר אתמול ראש הממשלה, יצחק רבין, בפגישתו עם מתיישבים בגוש קטיף. קודם לכן, בפגישה שזומנה לו עם נציגי הישוב נצרים, חזר ראש הממשלה על התנגדותו הנחרצת לפינוי הישוב. מאוחר יותר הוא אף שיבח במסיבת עיתונאים את עמידתם האיתנה במציאות הקשה בה הם שרויים. היתה זו הפעם הראשונה שראש הממשלה שיבח בפומבי את מתיישבי גוש קטיף, ובמיוחד את תושבי נצרים שרבים בממשלתו לא בחלו מלהשמיצם.

    ראש הממשלה הגיע אתמול לסיור בצומת נצרים בעקבות הפיגוע. ב-8:00 בבוקר נחת מסוקו במחנה הצבאי הצמוד לישוב נצרים. כששב לבסיס בתום ביקורו בצומת המתינו לו שם כ - 15 מנציגי המתיישבים עם ילדי הגנים של הישוב, אוחזים דיגלונים בידיהם. הם קידמו את ראש הממשלה בשירת "שאו שערים ראשיכם". ראש הממשלה לא הסתיר את התרגשותו ופנה לשוחח עם המתיישבים, כשהוא מתעניין בעיסוקם ובשגרת חייהם, ומברר כמה זמן כל אחד גר במקום. ראש המועצה צבי הנדל אמר לראש הממשלה, כי לא יעלה על הדעת ששרים ישתלחו במתיישבים בעיקבות ארוע רצחני, שכן בדיבורים כאלה יש  עידוד למחבלים להמשיך ולרצוח.

    "אני יודע שבנושא זה אתה במיעוט בממשלתך, אמר הנדל לרבין - "אבל אתה נמצא ברוב בעם, ואני מציג בפניך את עמדת הרוב בעם". רבין השיב: גם אם אני במיעוט בממשלה, אני זה שקובע, ואני אומר לך שלא יעקר אף יישוב במסגרת הסדר הביניים".

(מתוך "הצופה", י"ז בכסלו תשנ"ה).

 

תושבי נצרים מצליחים לחדור ללבבות

    בשבת האחרונה התארחו בנצרים עשרות משפחות מכל רחבי הארץ - ביניהן הרב שטיינר מירושלים, הרב וייצמן ממעלות, ראש המועצה  האיזורית חוף עזה צבי הנדל ואחרים. הארוע היה מאורגן. במקום אולתרו 3 חדרי אוכל, המשפחות הגיעו מצויידות בשקי שינה והרבה מוטיבציה. השבת היתה גדושה בשיעורים וסיורים. מנחם אורבך ורעייתו הגיעו לשבת ממושב נוב שברמת הגולן, יחד עם 4 משפחות נוספות מהישוב. - מה הביא אתכם להגיע להשתתף במאבק על נצרים? "אני פעיל בועד הפעולה של נוב. הועד פועל למען א"י כולה, למען הגולן ולמען יש"ע. בנושא חוף עזה - יצרנו קשר עם תושבי נצרים וכפר-דרום ויזמנו מספר סיורים של החבר'ה מהגוש הדתי ברחבי חבל עזה. עשינו סיור עם רכבים פרטיים ובהמשך הגענו עם שני אוטובוסים להשתתף בעצרת הגדולה שנערכה בחנוכה שעברה בנצרים. אנו ממשיכים לשמור על קשר עם נצרים ומשתדלים לסייע להם בדברים קטנים, וכך נדברנו 5 משפחות להגיע לשבת בנצרים. מהי התרשמותך לאחר השבת? "הפעילות היתה חשובה ואורגנה בצורה יוצאת מהכלל. אנשים לא צפו לארוח 5 כוכבים ואכן הכינו ארוע צנוע אך מכובד ויפה. הגיעו אנשים מרעננה ות"א, כאלה שחשבו שנצרים נמצאת בלב רחוב ראשי בעזה. אני מקוה שתושבי נצרים ימשיכו ברעיון זה. דרך ההסברה שלהם טובה ובעזרתה הם מצליחים לחדור ללבבות האנשים.

    האירוח בשבת לא היה ארוע חד-פעמי. יש הדים מכל הארץ ומשפחות וקבוצות רבות מעונינות להגיע, כשהמטרה להראות  לקובעי המדיניות שיש ציבור גדול העומד מאחרי ההתישבות בנצרים.