שצא. שלא לבטל שמירת המקדש - ספר החינוך
המצווה בכל הספרים
שלא לבטל שמירת המקדש ללכת סביבו תמיד בכל לילה, שנאמר
(במדבר יח ה) ושמרתם את משמרת הקודש. וידוע שלשון שמירה עומד במקום לאו, וכמו שאמרו זכרונם לברכה: כל מקום שנאמר פן ואל אינו אלא לא תעשה.
ואמרו במכלתא: ושמרו את משמרת אהל מועד אין לי אלא בעשה, ומנין בלא תעשה
? תלמוד לומר ושמרתם את משמרת הקודש. עד כאן.
ואולי דרשו עשה ולאו כשימצאו שני המקראות מורים על דבר אחד, ומאותו שבא דרך צווי לנוכח למדו הלאו, והצווי הנסתר שהוא קל ממנו דרשו בעשה.
וכל שוקל הדברים במאזני צדק יודה בזה שהנסתר קל מצווי שהוא לנכח.
עם קצת דיניה כמשפט הספר, כתוב בסדר זה במצוה ראשונה
(שפח).
המצווה בכל הספרים