תקפ. שלא יחזיר גרושתו משנשאת - ספר החינוך
המצווה בכל הספרים
שנמנענו מלהחזיר האשה אחר שגרשנוה ונשאת לאחר, ודוקא נשאת או נתארסה, אבל זנתה אחר שגרשה מותר להחזירה, ועל זה נאמר
(דברים כד ד) לא יוכל בעלה הראשון אשר שלחה לשוב לקחתה, וזה ידבר אחר שנשאת לאחר, כמו שאמר תחילה והלכה והיתה לאיש אחר, דאלו קודם שתנשא מותר להחזירה, וגם ראוי לעשות כן אם אינה רשעה.
כדי להרחיק כל עניין הזימה וכל הדומה לו. וכבר כתבתי בסדר אחרי מות
(מצוה קפח) ובלאו דלא תנאף בסדר וישמע יתרו
(מצוה לה), רבוי הנזקים שהן בזימה, וידוע הדבר. וכעין זימה היא להיות אשה יוצאת מן האחד ומשמשת לאחרים ואחר כך לשוב אל הראשון.
במקומות מיבמות [א''ה סי' י].
שעליהן באה האזהרה שלא להחזירן, ומכל מקום גם הנשים בכלל האיסור, אף על פי שעיקר הלאו לאנשים.
והרמב"ן זכרונו לברכה ימנה בזה הכתוב שני לאוין, האחד שלא להחזיר הגרושה אחר שנשאת, והאחד שלא יבוא הבעל על אשתו אחר שזנתה בעודה תחתיו.
המצווה בכל הספרים